onsdag 28. oktober 2009

Ny valp!

Nå er jeg endelig kommet meg til rette i det kalde nord etter høstferien. Har hatt en kjempefin ferie med mye shopping og kos. Har spist potetlokk hos farmor og farfar, det var veldig godt. Kanskje jeg skal høre med kokken, Erling, om han vil lage det en dag :)
De 6 yngste valpene på 6 uker har nå fått navn. Tuva, Tuldra, Texas, Todd, Tassen og Togo. Som dere ser er dette et T kull. Ingen av disse småtassene har "eigere", så disse har vi fordelt på dem som ville ha litt ekstra jobb. Jeg hadde veldig lyst, men var redd for at det kunne bli mye arbeid. Derfor gikk Niklas og meg i lag for å dele en valp. Vi valgte hannhunden, Togo. Han er oppkalt etter en sibirsk husky, som var lederhunden til Leonhard Seppala under serumløpet til Nome vinteren 1925. Her kan dere lese om hva Togo gjorde :
http://no.wikipedia.org/wiki/Togo_(hund)
Vi håper at han skal bli like tøff!








Jeg har kjøpt et rødt halsbånd til Ronja, hvor jeg (eller mor) har sydd på hjertediamanter. Det passet helt greit, kanskje en anelse stort, men det vokser hun fort i :)


Se så fiiiin!

1 kommentar: